La intel•ligència musical és aquella capacitat de produir i apreciar el ritme, el to i el timbre dels sons i valorar les diferents formes d’expressivitat musical. Es capaç de percebre, discriminar, transformar i expressar les formes musicals. Per met reconeixer, crear i reproduir música.
Hi ha certes àrees cerebrals de les quals depen la percepció i la producción musical. Estan situades a l’hemisferi dret, encara que no estan localitzades amb claretat.
- Capacitats implicades
Escolta i té interés per la varietat de sons i es capaç d’organitzar-los en models significatius; gaudeix i busca ocasions per escoltar música; respon a la música amb la dirección, ejecució, creació o dansa; interpretaclimes i els temps de la música; debateix, anatiza, evalua i explora el contingut i el significat de a música; reconeix les característiques dels diferents estils i gèneres de música; ejecuta instruments musicals; desenvolupa la capacitat de cantar; utilitza vocabulari i notacions musicals; gaudeix improvitzant i produint sons; completa amb sentit una frase musical; ofereix la seva versió sobre el missatge que un compositor vol transmetre a través de la música; compondre peces musicals o instruments musicals originals.
![](http://www.divasthesite.com/images/Montserrat_Caballe/Montserrat_Caballe_intro.JPG)
- Perfil professional
Educació musical, composición, direcció de cor o orquesta, musicología, músic instrumentista, crític musical…
- Personatges destacats
Beethoven, Mozart, Chopin, Montserrat Caballé, Plácido Domingo…
Hi ha certes àrees cerebrals de les quals depen la percepció i la producción musical. Estan situades a l’hemisferi dret, encara que no estan localitzades amb claretat.
- Capacitats implicades
Escolta i té interés per la varietat de sons i es capaç d’organitzar-los en models significatius; gaudeix i busca ocasions per escoltar música; respon a la música amb la dirección, ejecució, creació o dansa; interpretaclimes i els temps de la música; debateix, anatiza, evalua i explora el contingut i el significat de a música; reconeix les característiques dels diferents estils i gèneres de música; ejecuta instruments musicals; desenvolupa la capacitat de cantar; utilitza vocabulari i notacions musicals; gaudeix improvitzant i produint sons; completa amb sentit una frase musical; ofereix la seva versió sobre el missatge que un compositor vol transmetre a través de la música; compondre peces musicals o instruments musicals originals.
- Perfil professional
Educació musical, composición, direcció de cor o orquesta, musicología, músic instrumentista, crític musical…
- Personatges destacats
Beethoven, Mozart, Chopin, Montserrat Caballé, Plácido Domingo…
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada